Žáci 4.A v Knihovně města Olomouce

Čtenářské dovednosti patří k podstatným pilířům vzdělávání. Velkou snahou pedagogů je vychovat ze žáků čtenáře, kteří budou nejen výborně zvládat techniku čtení, ale čtení knih bude na horních příčkách pomyslného žebříčku jejich zájmů. Z tohoto důvodu jsme se žáky 4.A třídy již podruhé v tomto školním roce navštívili KMOL, tentokrát byl zvoleným tématem komiks, často označovaný jako „deváté umění“.

Žáci byli v průběhu besedy seznámeni s historií komiksů, jeho současnými formami, tedy i například s formátem japonského komiksu zvaného „manga“, získali základní informace o významech jednotlivých typů komiksových bublin, o tom, co je strip či komiksový panel.

Kromě historicky známých Rychlých šípů či Čtyřlístku byly žákům představeny zejména komiksy současných mladých autorů, kterými se mohli žáci inspirovat, neboť na závěr interaktivní besedy se pokusili sami komiks vytvořit.

Protože jeho tvorba žáky velmi zaujala, budeme v této činnosti pokračovat i v hodinách českého jazyka, ve kterých žáci budou moci uplatnit svoji tvořivost, kreativitu, fantazii, ale také trpělivost při výtvarném zpracování komiksového příběhu. Přeji jim mnoho tvůrčích myšlenek a radost z vlastní tvorby.